Учора, 24.11.2020, розпочався 4-х денний онлайн-тренінг з комунікації для громадських організацій, які дотичні або опікуються питаннями інтернет свобод та свободи вираження поглядів онлайн в України.
Тренерка - Марина Говорухіна, експерт у сфері стратегічних комунікацій з 10-річним досвідом, кращий тренер 2018 року за версією Маркетплейс. Засновниця клубу піарників «Клуб Піранья». Автор книги «Заборонена книга: комунікації для громадських організацій».
Цього дня вона занурила близько 30-ти учасників у світ комунікації та поділилася корисними лайфхаками у цій сфері. Під час тренінгу активно обговорювали навіщо взагалі організаціям потрібна комунікація, які існують варіанти і способи вивчення цільової аудиторії та навіщо це робити.
Кожен комунікаційник повинен розуміти - для того, щоб знайти контакт з цільовою аудиторією потрібно її слухати та знати її потреби, що її турбує. Крім цього, для кожної цільової аудиторії та каналу комунікації важливий свій окремий формат подачі інформації.
Тож, ловіть 7 цінних порад з ефективної комунікації з цільовою аудиторією від нашої тренерки Марини Говорухіної:
- Вивчайте цільову аудиторію - опишіть її портрет та вивчіть її потреби.
- Ви не ви — ви і цільова аудиторія не одне і те саме. Спілкуйтесь мовою своєї цільової аудиторії. Спробуйте її зрозуміти та будьте на одній хвилі.
- Використовуйте формулу АІDА (Attention, Interest, Desire/Decision, Actoin) - увага, інтерес, бажання, дія. Приверніть увагу своєї аудиторії, викликайте у неї інтерес та спонукайте до дії.
- Якщо їм плювати, результату не буде. Робіть так, щоб було цікаво тим, для кого ви працюєте.
- Storytelling: розказуйте історії - це потужна сила в комунікації, яка допомагає створювати емоції і робити так, щоб людям було не плювати.
- Оцінка. Аналізуйте свої комунікації. Тут, як завжди, два напрямки: кількісний та якісний. Кількісний порахувати легше - скільки вийшло інтерв’ю, сюжетів, постів, кількість переглядів та їх охоплень, і тому подібне.
Якісна вимірюється складніше, якщо ми на початку не закладаємо у своїх комунікаційних планах та стратегіях, як це будемо робити, то потім буде важко проаналізувати. Стратегічна комунікація працює на досягнення цілей і ми маємо розуміти, що ми хочемо від своєї цільової аудиторії. Дії, які вони будуть вчиняти і є результатом вимірювання для комунікації. Якщо дії нашої ЦА були саме такими, до яких ви їх спонукали - це успіх, все вдалося. Якщо ні - самі розумієте. - Зберігайте спокій та продовжуйте. Вчіться на факапах та не зупиняйтесь на досягнутому.
Вже сьогодні, після перевірки домашнього завдання, ми продовжимо працювати з учасниками зокрема над побудовою, визначенням та вимірюванням комунікаційних цілей.
Довідково: Це перший тренінг із чотирьох запланованих із цієї тематики, його мета - надати представникам НУО вміння та навички для розробки та впровадження адвокаційних та комунікаційних стратегій втілення власних програм з тематики свобод в Інтернеті та свободи вираження поглядів онлайн та інших напрямків правозахисної діяльності. Три подальші, які будуть проведені у 2021 та 2022 роках – будуть поглиблювати знання та вміння учасників.
За результатами заходу, ABA ROLI оголосить конкурс грантових програм для НУО з максимальною сумою фінансування 50 000 USD, в якому перевага надаватиметься організаціям, представники яких брали участь в тренінгу та змогли продемонструвати засвоєні вміння у грантових заявках. Також, за результатами тренінгу, окремі організації, які продемонстрували зацікавленість, зможуть отримати менторство від залучених ABA ROLI експертів при розробці комунікаційних та адвокаційних стратегій власних програм.